מקום , שרית פולס יש מקומות שביקרתי בהם, יש מקומות שגרתי בהם, יש מקומות שחייתי בהם. יש מקומות שהייתי בהם מספר שנים ויש מקומות שהייתי בהם דקות מעטות. העבודות נושאות בתוכן שברירי זכרון ממקומות אלו, מתקופות שונות, מזמנים אחרים. לקחי מסע האוגרים בתוכם מראות, צבעים ותחושות. לקחי מסע שאני אוספת מהחיים וגם ממסעותי בעולם האמנות, לקטים שנטמעים בי ממפגשים אישיים עם אמנות של דתות שונות, של מקומות שונים, אמנים שונים ויצירות שונות. חלקיקים שנטמעו בי במשך השנים, השפיעו עלי, היו לי משמעותיים, מתחברים להוויה שלי והופכים להיות השפה שלי. הם מלוקטים יחד, והופכים בעבודות למקום אחד ולזמן אחד למקום שלי. התערוכה מורכבת מציורים שנעשו בשנה האחרונה (הסידרה האדומה) ומעבודות שניבחרו משנים קודמות. המרכיבים של הסדרה האדומה כמו העלים, השטיחים והדגמים החוזרים על עצמם מופיעים כבר בעבודות הישנות יותר ומתפתחים לאורך הסידרה האדומה. הסדרה האדומה מתמקדת בעלי התאנה. המראה הניבט מחלון חדרי הוא מראה עץ התאנה על רקע הרי הגליל. אני אוהבת להשקיף דרך החלון בשעות שונות של היום. השעה האהובה עלי במיוחד היא שעת הדימדומים, בה עלי התאנה נשטפים באור כתום, אדמדם של סוף יום. כשהבטתי לראשונה במראה זה, אחרי שנים בנכר הרגשתי ששבתי הביתה, ממש כמו בפסוק "ישב איש תחת גפנו ותחת תאנתו". בעבודותיי לאורך השנים תמיד מופיע מוטיב השטיח. בתחילה היה זה שטיח המצויר בחדר באופן אשלייתי. תגובה ליצירותיו של ורמר האהובות עלי כל כך. עם השנים השטיח הפך להיות בד הציור עצמו. שטיח אדמדם משובץ בדגמים אתניים. זה שתלוי אצלי על הקיר בבית. זה שאני כל כך מוקסמת מיופיו, מהסיפור שהוא נושא עימו, מהמחוזות והניחוחות הרחוקים כל-כך, מהם הוא מגיע. ועם זאת עבורי הוא הכי בית שאפשר. האדום ש"בסדרה האדומה" הוא האדום של השטיח ושל עלי התאנה בשעת הדימדומים. בשבילי זהו אדום של אדמה, של שייכות, שטיח חמים המונח על הכורסא. אדום שנושא בתוכו את עומק צבע היין ואת מלכות הארגמן. את בשלות ומלאות התאנה. אדום של אלפי גוונים, אדום של אדם. עלי תאנה נושאים בחובם קונוטציות למשהו המשמש כסות או הסוואה. בציורים התאנה לעיתים מסתירה ולעיתים מוסתרת, לעיתים נטמעת ולעיתים מתבלטת – תאנה של ניגודים. ניגודים הגרים בכפיפה אחת באותו המקום. העבודות החדשות האדומות, כמו גם הישנות יותר, אוגרות בתוכן ניגודים רבים נוספים כמו הסופי והאינסופי, המקומי והזר, הטכנולוגי והטבעי. עולם של מורכבות ושל מבטים שונים. מבט פנימה והחוצה הנישקף מהבדים ובורא מקום. |