 |
 |
בשבת 10.6
נפתחה תערוכה חדשה בגלריה טל, דליה מאירי Paris Open Studio, 2016. לפתיחה הגיעו
אורחים רבים, ביניהם חברים, אמנים קולגות ותלמידים של האמנית שמלמדת מזה שנים רבות
באורנים, פיסול מיצב ורישום. הגיעו גם
רבים מישובי גוש שגב ועמק יזרעאל ומתושבי הכפר. דליה מאירי
סיפרה על חוויית שהייתה בסיטה ברזידנס בפריז, (Cite International des Arts ), על יצירה תוך חווית
ההתנתקות מהשגרה ובדידות, על המפגש עם המקום שהיציע מגורים הצנועים במיוחד, וכן
סיפרה קוריוזים מהמפגש ותקריות עם הנהלת המקום, על רשמיה משיטוטיה ברחובות פריז
המשתנים ולא מעט ביקורת על הראוותנות הצרפתית, הפאר בבנינים המפוארים, בגנים
הצורניים, בשדרות ובאוכלוסיה המבלה בתי הקפה. דליה תארה
בפירוט את טכניקת ההדפס המיוחדת שפיתחה מתוך התנסות, שכללה שכבות של הדפס על
פרספקס ולינוליאום, בצבעים משתנים. היא ציינה שהשפיעו עליה במיוחד פסלי ורישומי
רודין וציורי האמן מייה (Millet).
אוכלוסיית המהגרים , במיוחד האפריקאים, שבאה לידי בטוי מטאפורי בבפסלים אפריקאיים
המופיעים ברבים מהדפסיה. עדי גרינפלד,
האוצרת התערוכה הסבירה את עקרונות ההצבה על פי נושאי היצירות, ועל ההשפעות של
אמנים נוספים שניתן לגלות ביצירות ההדפס. למעשה ניתן
למצוא בתערוכה, נגיעה בנושאים מגונים, בהם עסקו אמנים מתולדות האמנות, ובמיוחד
בתחילת המאה העשרים. למשל השגת אפקט של תנועה בחלל, שילוב דיוקן האמן, ביטוי מטאפורי בין דמויי עבר והווה, עירום נשי, חזרה על אותו הדמויי
בצבעים וצירופים שונים, רישומי אדריכלות, יחסים בין נושא לרקע, צירופים של השטחה
ופרספקטיבה, ועוד. |