איך להגיע
  חנה ניר קמגושנאי
  לב רעב -תערוכה בהשראת ספורי הספר
  יורש, אקטואלי מתמיד
  לוח מודעות
  אוצרות מהמחסן
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  קסם הנייר
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  ילדים זה כל הספור!
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מילון וליש
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  מרסל ינקו Late DADA
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  טל גרינפלד פלורידה
  סודות בבדים ותפרים
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  טלי זורע חרוט בנוף
  תערוכות לפי שנים
  שולה ליס מסע אישי
  אפרים משה ליליין
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אחמד כנעאן על חבל דק
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  עודד פיינגרש דיאלוג
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  מעגלים, דליה מאירי
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  מיקי צדיק קורמת עור
  מיקי צדיק קורמת עור עבודות רישום, צילום ואוביקטים
  מיקי צדיק על עבודתה
  מיקי צדיק ציונים ביוגרפיים
  על התערוכה עדי גרינפלד אוצרת
  שרה שילה על התערוכה
  מווצגים בתערוכה
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  שמואל כץ הלך לעולמו
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
מיקי צדיק קורמת עור
שרה שילה על התערוכה

מיקי צדיק – קורמת עור

מיקי צדיק מגדלת בין אצבעותיה קרומים בדומה לברווזים.

האם זוהי משאלה או כורח מציאות, מדובר בברירה או בגזרת גורל?

אין זה עור מגן, כמו זה העוטף את גופנו, הבא לגונן על בשר וכלי-דם מפאת פגיעותם. 

הקרומים המחברים את האצבעות הנפרדות למשטח בעל יכולות חדשות, מאפשרים לכף-היד - אשר בהעדר הקרומים אולי היה צריך לכנות אותה מזלג היד - למצות את האפשרות הגלומה בשמה.

אבל זוהי לא רק כף, האיבר החדש יוכל להדוף מים, כדי להביא להתקדמות, בדומה לסנפירים.

בעבודות אחרות הופכים הקרומים למניפות ההודפות אויר.

גם המניפות ממוקמות במקומות פתוחים, כביכול ריקים, באזורים שבאופן רגיל איננו מתמקדים בהם.

התערוכה, אם כך, מזמינה את הצופה לבדוק את אלמנט הבחירה: מה מושך את עינינו, את מחשבותינו, ול?מה נשים-לב. האם אל האלמנטים או אל המרווחים ביניהם? ועוד, האם נבחר למשוך בחבל המשתלשל מן המריונטה כדי להפעיל את המניפה שבין רגליה הנפשקות של הדמות? עם מה אנחנו משתפים פעולה במקרה כזה? האם נדמיין את גופנו מצמיח קרומים, והיכן?

אבל התערוכה גם מרחיקה אל מחלקת האביזרים. כאן ניתן לנו לבחור במחרוזות. המחרוזת התלויה על מתקן אולי גם היא סוג של קרום, או לחליפין אביזר מאיים. ומתקני המחרוזת מסייעים בקישוט העור. הנשים האלה עונדות, רק כאילו, את המחרוזת. והרי היא נשארת תלויה, ואינה כרוכה על צווארן. אין כאן חבל תליה אבל גם לא תוספת לבוש נעימה ומנחמת כגון צעיף או שאל. האביזר נותר אבי-זר, אבי כל הזרות. הוא אינו הופך לחלק מהגוף, אינו צומח באופן אורגני – רחוק מכך.

גם המחרוזת הנעה בין שתי נערות בעלות עור שקוף, אינה תכשיט של אף אחת מהן. המחרוזת מפנה את מבטנו לעבר מה שקורה בין שתיהן. מעמדה חדש: היא אינה בשר מבשרן, היא אפילו לא מתחזה לעור, ובכל זאת, יש לה תפקיד ומשמעות. אם קרומי הידיים או המניפה שבין הרגליים ובחלל הפה מצויים בתחום של בין אדם לעצמו, הרי שהמחרוזת הזאת הינה הקרום הקושר אישה לרעותה: רגיש ומועד להיקרע, ועם זאת גמיש ומאפשר תנועה.

כאדם הנע בתוך התערוכה, אני חשה, שבמימד של הגוף היא קורמת עור, ובמגע העמוק עם תכני הרגש והנפש, היא עושה דבר מאחד אחר. ואולי ניתן לשחק קצת באותיות ובמילים ולומר, שבמובן מסוים, היא רוקמת אור.      

שרה שילה