 |
 |
בשבת 28.6 התקיים שיח גלריה עם פרופ' מילי הד מהאונ' העברית, המחלקה לתולדות האמנות. מילי הד התייחסה כתבה מאמרים על אפרים משה ליליין וכמומחית לאמן האנגלי אוברי בירדסלי (1872-1898), היא התייחסה להשפעות אוברי בירדסלי על עבודתו של ליליין, במיוחד מהתקופה המוקדמת. בירדסלי אייר איורי ספרים ואיורים למחזותיו של אוסקר ויילד. עבודותיו בסגנון הארט נובו Art Nouveau)) ביטאו בקווי שחור לבן, רעיונות בצורת איורים וקריקטורות בוטות ודקדנטיות. לטענת מילי הד, ליליין הושפע בתחילת דרכו מבירדסלי אם כי עסק בנושאים שונים, הוא אימץ חלק מהדימויים והתאים אותם לשפה משלו. בהמשך היא סקרה את האיורים שעשה ליליין לספרי התנ"ך והברית החדשה . לטענתה ליליין ביטא בציורים אלו את שני העולמות: היהדות והציונות המתהווה והנצרות. את ההשתייכות והפסיחה על לשני העולמות היא משווה לאחשוור דמות היהודי הנודד. הגב' עדנה פישר, אמנית ומומחית להדפס הסבירה על טכניקת התחריט ועל פרטים שניתן ללמוד מעבודות ליליין על הטכניקות השונות. |