איך להגיע
  מה מספרות פניה? סודות בדיוקנאות נשים
  לוח מודעות
  חנה ניר קמגושנאי
  לב רעב -תערוכה בהשראת ספורי הספר
  אוצרות מהמחסן
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  ילדים זה כל הספור!
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  קסם הנייר
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  יורש, אקטואלי מתמיד
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  על התערוכה
  נעילת התערוכה שבת 12.8.
  על האמן
  רשמים ותמונות מפתיחת התערוכה
  דליה מאירי בשבת 29.4
  ביקור בגן הפסלים דליה מאירי ביובלים
  דליה מאירי על פנחס עשת
  יצירות
  דליה מאירי -על יצירתה
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  מילון וליש
  סודות בבדים ותפרים
  טל גרינפלד פלורידה
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  מרסל ינקו Late DADA
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  טלי זורע חרוט בנוף
  שולה ליס מסע אישי
  אפרים משה ליליין
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  עודד פיינגרש דיאלוג
  אחמד כנעאן על חבל דק
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  תערוכות לפי שנים
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  מעגלים, דליה מאירי
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  מיקי צדיק קורמת עור
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  שמואל כץ הלך לעולמו
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
דליה מאירי על פנחס עשת

דליה מאירי על פנחס עשת

פנחס עשת – תמונות מהזיכרון
אני זוכרת את פנחס נכנס לסדנה לפיסול של בצלאל, שעברה זה עתה למבנה מרווח באזור
התעשייה ליד אגד – מקום שהיה בעבר בית חרושת לחלבה. הוא הגיע עם האלפא רומיאו
שלו, משׂופם, נמרץ, עם זיק של חיוך בעיניים.
המשפט הראשון שיצא מפיו היה:
"אין פסל של חומר אחד"
כל השנים התעקש לחנך אותנו 
שפיסול הוא עיסוק בנפח ובצורה; שהבחירה בחומר ובטכניקה מתקבלת ביחס לנושא הצורני.
ואכן, הוא יצר במגוון חומרים וטכניקות בעודו חוקר וממציא דרכים לממש את הרעיונות
החדשים שצצו במוחו.
ברנקוזי (ברנקוש) היה דוגמה ומופת לעשת, יליד רומניה. הכרתי דרך השקופיות שלו את
שולחן הדממה, שער הנשיקה והעמוד האינסופי של אמן זה, שנים לפני שהצלחתי להגשים
חלום ולבקר בעיירה טירגו ז'יו ברומניה. הלכתי נפעמת לאורך הציר הסביבתי הגאוני של
ברנקוזי, שנולד בכפר סמוך להרי הקרפטים והלך ברגל לפריז להגשים את האמנות שלו.
התרגילים של עשת הלכו במקביל עם הניסיונות ועם הגילויים האישיים שלו באמנות. הוא
השתנה מתקופה לתקופה.
בשנים שעסק בדברים בשלושה ממדים, הוא נתן לנו בשנה א 
תרגילים שיוצאים מקוביות בגודל 10X10 ס"מ.
אחר כך, כשהחל לחקור את הפרוטומות
הרומיות בסדרת פסלי הפורצלן שלו, עסק איתנו בשנה ב ביצירת פורטרטים עצמיים
ובשכפולם.
עשת היה מורה שלא נרתע "ללכלך את הידיים" .הוא הדגים במיומנות כל טכניקה והשתדל
לכוון את התלמידים ולתפור לכל אחד את הפתרון המעשי לרעיון שלו. כשנתפסתי לעבודה
בפוליאסטר, הוא קישר אותי עם מפעל באשדוד שאפשר לי לעבוד עם הפועלות ולהתמחות
ביציקה של החומר.
עשת היה איש רעים, שאהב לשוחח ולספר בדיחות. אני לא הייתי פייבוריטית שלו. בשנים
הראשונות ירד עליי שאני עובדת קשה מדי. הייתי בעיניו חמור עבודה לא מתוחכם. עם זאת,
הוא העריך את עקשנותי מספיק כדי לבחור בי כאסיסטנטית שלו בשנה השלישית ללימודיי.
בקיץ, בסוף השנה השלישית, קיבלתי הודעה ממנהל המחלקה לאמנות שאני מסולקת
מבצלאל. כל המורים הפנו לי עורף ולא התערבו למעני. עשת היה היחיד שהתעקש מול
ההנהלה לאפשר לי להציג את עבודותיי לשיפוט בפני חבר המורים שיחליט אם אני ראויה
ללמוד בשנה הרביעית והאחרונה.
ההוראה היצירתית והאכפתית שלו והדוגמה האישית שנתן, כאמן משתנה ומתחדש, השפיעו
על יצירתי וגם על דרך ההוראה שלי.
דליה מאירי