איך להגיע
  חנה ניר קמגושנאי
  לב רעב -תערוכה בהשראת ספורי הספר
  לוח מודעות
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  יורש, אקטואלי מתמיד
  אוצרות מהמחסן
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  על התערוכה
  נעילת התערוכה שבת 12.8.
  על האמן
  רשמים ותמונות מפתיחת התערוכה
  דליה מאירי בשבת 29.4
  ביקור בגן הפסלים דליה מאירי ביובלים
  דליה מאירי על פנחס עשת
  יצירות
  דליה מאירי -על יצירתה
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  ילדים זה כל הספור!
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מילון וליש
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  קסם הנייר
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  מרסל ינקו Late DADA
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  טל גרינפלד פלורידה
  סודות בבדים ותפרים
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  טלי זורע חרוט בנוף
  תערוכות לפי שנים
  עודד פיינגרש דיאלוג
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אפרים משה ליליין
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  אחמד כנעאן על חבל דק
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  שולה ליס מסע אישי
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ הלך לעולמו
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  מיקי צדיק קורמת עור
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  מעגלים, דליה מאירי
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
דליה מאירי על פנחס עשת

דליה מאירי על פנחס עשת

פנחס עשת – תמונות מהזיכרון
אני זוכרת את פנחס נכנס לסדנה לפיסול של בצלאל, שעברה זה עתה למבנה מרווח באזור
התעשייה ליד אגד – מקום שהיה בעבר בית חרושת לחלבה. הוא הגיע עם האלפא רומיאו
שלו, משׂופם, נמרץ, עם זיק של חיוך בעיניים.
המשפט הראשון שיצא מפיו היה:
"אין פסל של חומר אחד"
כל השנים התעקש לחנך אותנו 
שפיסול הוא עיסוק בנפח ובצורה; שהבחירה בחומר ובטכניקה מתקבלת ביחס לנושא הצורני.
ואכן, הוא יצר במגוון חומרים וטכניקות בעודו חוקר וממציא דרכים לממש את הרעיונות
החדשים שצצו במוחו.
ברנקוזי (ברנקוש) היה דוגמה ומופת לעשת, יליד רומניה. הכרתי דרך השקופיות שלו את
שולחן הדממה, שער הנשיקה והעמוד האינסופי של אמן זה, שנים לפני שהצלחתי להגשים
חלום ולבקר בעיירה טירגו ז'יו ברומניה. הלכתי נפעמת לאורך הציר הסביבתי הגאוני של
ברנקוזי, שנולד בכפר סמוך להרי הקרפטים והלך ברגל לפריז להגשים את האמנות שלו.
התרגילים של עשת הלכו במקביל עם הניסיונות ועם הגילויים האישיים שלו באמנות. הוא
השתנה מתקופה לתקופה.
בשנים שעסק בדברים בשלושה ממדים, הוא נתן לנו בשנה א 
תרגילים שיוצאים מקוביות בגודל 10X10 ס"מ.
אחר כך, כשהחל לחקור את הפרוטומות
הרומיות בסדרת פסלי הפורצלן שלו, עסק איתנו בשנה ב ביצירת פורטרטים עצמיים
ובשכפולם.
עשת היה מורה שלא נרתע "ללכלך את הידיים" .הוא הדגים במיומנות כל טכניקה והשתדל
לכוון את התלמידים ולתפור לכל אחד את הפתרון המעשי לרעיון שלו. כשנתפסתי לעבודה
בפוליאסטר, הוא קישר אותי עם מפעל באשדוד שאפשר לי לעבוד עם הפועלות ולהתמחות
ביציקה של החומר.
עשת היה איש רעים, שאהב לשוחח ולספר בדיחות. אני לא הייתי פייבוריטית שלו. בשנים
הראשונות ירד עליי שאני עובדת קשה מדי. הייתי בעיניו חמור עבודה לא מתוחכם. עם זאת,
הוא העריך את עקשנותי מספיק כדי לבחור בי כאסיסטנטית שלו בשנה השלישית ללימודיי.
בקיץ, בסוף השנה השלישית, קיבלתי הודעה ממנהל המחלקה לאמנות שאני מסולקת
מבצלאל. כל המורים הפנו לי עורף ולא התערבו למעני. עשת היה היחיד שהתעקש מול
ההנהלה לאפשר לי להציג את עבודותיי לשיפוט בפני חבר המורים שיחליט אם אני ראויה
ללמוד בשנה הרביעית והאחרונה.
ההוראה היצירתית והאכפתית שלו והדוגמה האישית שנתן, כאמן משתנה ומתחדש, השפיעו
על יצירתי וגם על דרך ההוראה שלי.
דליה מאירי