איך להגיע
  חנה ניר קמגושנאי
  לב רעב -תערוכה בהשראת ספורי הספר
  לוח מודעות
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  יורש, אקטואלי מתמיד
  אוצרות מהמחסן
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  ילדים זה כל הספור!
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מילון וליש
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  קסם הנייר
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  מרסל ינקו Late DADA
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  טל גרינפלד פלורידה
  סודות בבדים ותפרים
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  טלי זורע חרוט בנוף
  תערוכות לפי שנים
  עודד פיינגרש דיאלוג
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אפרים משה ליליין
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  אחמד כנעאן על חבל דק
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  שולה ליס מסע אישי
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ הלך לעולמו
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  מיקי צדיק קורמת עור
  מיקי צדיק קורמת עור עבודות רישום, צילום ואוביקטים
  מיקי צדיק על עבודתה
  מיקי צדיק ציונים ביוגרפיים
  על התערוכה עדי גרינפלד אוצרת
  שרה שילה על התערוכה
  מווצגים בתערוכה
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  מעגלים, דליה מאירי
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
מיקי צדיק קורמת עור
שרה שילה על התערוכה

מיקי צדיק – קורמת עור

מיקי צדיק מגדלת בין אצבעותיה קרומים בדומה לברווזים.

האם זוהי משאלה או כורח מציאות, מדובר בברירה או בגזרת גורל?

אין זה עור מגן, כמו זה העוטף את גופנו, הבא לגונן על בשר וכלי-דם מפאת פגיעותם. 

הקרומים המחברים את האצבעות הנפרדות למשטח בעל יכולות חדשות, מאפשרים לכף-היד - אשר בהעדר הקרומים אולי היה צריך לכנות אותה מזלג היד - למצות את האפשרות הגלומה בשמה.

אבל זוהי לא רק כף, האיבר החדש יוכל להדוף מים, כדי להביא להתקדמות, בדומה לסנפירים.

בעבודות אחרות הופכים הקרומים למניפות ההודפות אויר.

גם המניפות ממוקמות במקומות פתוחים, כביכול ריקים, באזורים שבאופן רגיל איננו מתמקדים בהם.

התערוכה, אם כך, מזמינה את הצופה לבדוק את אלמנט הבחירה: מה מושך את עינינו, את מחשבותינו, ול?מה נשים-לב. האם אל האלמנטים או אל המרווחים ביניהם? ועוד, האם נבחר למשוך בחבל המשתלשל מן המריונטה כדי להפעיל את המניפה שבין רגליה הנפשקות של הדמות? עם מה אנחנו משתפים פעולה במקרה כזה? האם נדמיין את גופנו מצמיח קרומים, והיכן?

אבל התערוכה גם מרחיקה אל מחלקת האביזרים. כאן ניתן לנו לבחור במחרוזות. המחרוזת התלויה על מתקן אולי גם היא סוג של קרום, או לחליפין אביזר מאיים. ומתקני המחרוזת מסייעים בקישוט העור. הנשים האלה עונדות, רק כאילו, את המחרוזת. והרי היא נשארת תלויה, ואינה כרוכה על צווארן. אין כאן חבל תליה אבל גם לא תוספת לבוש נעימה ומנחמת כגון צעיף או שאל. האביזר נותר אבי-זר, אבי כל הזרות. הוא אינו הופך לחלק מהגוף, אינו צומח באופן אורגני – רחוק מכך.

גם המחרוזת הנעה בין שתי נערות בעלות עור שקוף, אינה תכשיט של אף אחת מהן. המחרוזת מפנה את מבטנו לעבר מה שקורה בין שתיהן. מעמדה חדש: היא אינה בשר מבשרן, היא אפילו לא מתחזה לעור, ובכל זאת, יש לה תפקיד ומשמעות. אם קרומי הידיים או המניפה שבין הרגליים ובחלל הפה מצויים בתחום של בין אדם לעצמו, הרי שהמחרוזת הזאת הינה הקרום הקושר אישה לרעותה: רגיש ומועד להיקרע, ועם זאת גמיש ומאפשר תנועה.

כאדם הנע בתוך התערוכה, אני חשה, שבמימד של הגוף היא קורמת עור, ובמגע העמוק עם תכני הרגש והנפש, היא עושה דבר מאחד אחר. ואולי ניתן לשחק קצת באותיות ובמילים ולומר, שבמובן מסוים, היא רוקמת אור.      

שרה שילה