איך להגיע
  חנה ניר קמגושנאי
  לב רעב -תערוכה בהשראת ספורי הספר
  לוח מודעות
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  יורש, אקטואלי מתמיד
  אוצרות מהמחסן
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  ילדים זה כל הספור!
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מילון וליש
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  קסם הנייר
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  מרסל ינקו Late DADA
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  טל גרינפלד פלורידה
  סודות בבדים ותפרים
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  טלי זורע חרוט בנוף
  תערוכות לפי שנים
  עודד פיינגרש דיאלוג
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אפרים משה ליליין
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  אחמד כנעאן על חבל דק
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  שולה ליס מסע אישי
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ הלך לעולמו
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  מיקי צדיק קורמת עור
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  מעגלים, דליה מאירי
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  סרט שהופק ע"י הוט צפון
  תמונות מהתערוכה
  הזמנה
  הודעה לעיתונות
  תמונות מפתיחת התערוכה
  רשמים מפתיחת התערוכה
  לא רק על הלחם לבדו
  יצירות בנושא לחם
  תמונות
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
לחם תערוכת אמני כפר ורדים
לא רק על הלחם לבדו

לא רק על הלחם לבדו
עדי גרינפלד

הלחם הוא מהסממנים הראשונים של התרבות האנושית. האדם למד לעבד את מזונו, לתרבת ולגדל את החיטה, ולאפות לחם באמצעים ראשוניים. בכל התרבויות מהקדומות ביותר ועד היום הלחם משמש הן כמזון בסיסי, לכל שכבות האוכלוסייה והן כסימבול אזרחי ודתי. הלחם הפך למטאפורה, לקיום, פרנסה לכסף.
ביטויים רבים בלשון העברית מתייחסים ללחם כהמשגה, למשל לחם חוק, לחם ושעשועים, לחם צר ומים לחץ, בזיעת אפיך תאכל לחם, לחם חסד, לחם עוני, ועוד ועוד... בית לחם.
בספר בראשית מוזכר הלחם בקללה על החטא הקדום של אדם וחוה כפי שכתוב:
"א?רו?ר?ה ה?א?ד?מ?ה ב??ע?בו?ר?ך?, ב??ע?צ??בו?ן ת??אכ?ל?נ??ה כ??ל י?מ?י ח?י??יך?, ו?קו?ץ ו?ד?ר?ד??ר ת??צ?מ?יח? ל?ך? ו?א?כ?ל?ת?? א?ת-ע?ש??ב ה?ש???ד?ה, ב??ז?ע?ת א?פ??יך? ת??אכ?ל ל?ח?ם
הלחם במקרא הוא שם כללי לדברי מאכל. כך בפסוק זה, וכך במקומות רבים אחרים במקרא. כמה דוגמאות: יעקב אבינו הבורח מעשו מבקש שיותן לו "ל?ח?ם ל?א?כ?ל ו?ב?ג?ד ל?ל?בוש?". כשם שהבגד הוא שם כללי ללבוש, כך הלחם הוא שם כללי למאכל. לפי דברי אברהם לשלושת האנשים שבאו לאהלו: "ו?א?ק?ח?ה פ?ת-ל?ח?ם ו?ס?ע?דו? ל?ב??כ?ם"... ויאמר לשרה: "מ?ה?ר?י ש??ל?ש?ס?א?ים ק?מ?ח"; הלחם יכול להיות גם מן החי, כנאמר אצל יעקב בבורחו מלבן: "ו?י??ז?ב??ח י?ע?ק?ב ז?ב?ח ב??ה?ר ו?י??ק?ר?א ל?א?ח?יו ל?א?כ?ל-ל?ח?ם".
שאול המשביע את העם במלחמה בפלשתים "א?רו?ר ה?א?יש? א?ש??ר-י?אכ?ל ל?ח?ם ע?ד-ה?ע?ר?ב", הריהו מתכוון גם לטעימה של מעט דבש בקצה המטה, כמעשה יהונתן (שמואל א יד); וכשנותנים אנשי דוד לנער המצרי פלח דבלה ושני צימוקים, מתאר זאת הכתוב: "ו?י??ת??נו?-לו? ל?ח?ם" (שמואל א ל).
הלחם מוזכר בתנ"ך בהקשרים רבים אחרים, נציין את תאור השפע המאפיין את הארץ ואת תלונת העם כלפי משה בהיזכרו ביושבים במצרים על סיר הבשר והלחם. " א?ר?ץ ח?ט?ה ו?ש?ע?ר?ה, ו?ג?פ?ן ו?ת?א?נ?ה ו?ר?מ?ו?ן; א?ר?ץ-ז?ית ש??מ?ן, ו?ד?ב?ש?. א?ר?ץ, א?ש??ר ל?א ב?מ?ס?כ??נ?ת ת??אכ?ל-ב??ה? ל?ח?ם. ל?א-ת?ח?ס?ר כ?ל, ב??ה?; דברים פרק ח'
ובהקשרים נוספים.
ג ו?י??אמ?רו? א?ל?ה?ם ב??נ?י י?ש??ר?א?ל, מ?י-י?ת??ן מו?ת?נו? ב?י?ד-י?הו?ה ב??א?ר?ץ מ?צ?ר?י?ם, ב??ש??ב?ת??נו? ע?ל-ס?יר ה?ב??ש??ר, ב??א?כ?ל?נו? ל?ח?ם ל?ש??ב?ע: כ??י-הו?צ?את?ם א?ת?נו? ... שמות פרק טז
המן המופיע כלחם שמים, חג הפסח והמצות ומנהגים השונים קשורים ללחם, לחלת השבת ועוד.
הנצרות אימצה את הלחם כמטאפורה לגופו של ישו, (חזון יוחנן), נס הלחם והדגים, והמצית הנקראת לחם קדוש, וסממני פולחן נוספים הקשורים בלחם, כמו הלחם שישו בוצע ומחלק לשליחים בסעודה האחרונה, סעודת הפסח לפני הצליבה. כל אלו קיבלו ביטוי חוזר באמנות המבוססת נצרות, בימי הביניים, הרנסנס ועד ימינו.
גדעון עפרת סוקר במאמרו את האמנים ישראלים שהתייחסו ללחם ביצירתם, החל מחלת השבת של ראובן רובין ערב שבת משנת 1923 דרך ציורו של חיים גליקסברג לחם עוני משנת  1966 שלום סבא לחם לבן לחם שחור משנת 1960 בגט וינאי של אביגדור אריכא, 1977, ועד אמנים שעסקו במיצבים וטכניקות שונות כמו  אדוה דרורי , לילי פורן, ועד
גדעון עופרת, לחם חיינו, לחם מות, 
/2010/12/23http://gideonofrat.wordpress.com
"אם אין לחם נוכל עוגות " ,ההקשר החברתי של לחם, התפרסם באמירתה של מרי אנטואנט, מלכת צרפת האחרונה, בהקשר לקריאות אספסוף ללחם, במהפכה הצרפתית (1789) והפך למטבע לשון השגור בשפתנו עד היום.
המחאה החברתית של קיץ 2011 קבלה ביטוי בתערוכה שהתקיימה בדצמבר 2011 תערוכת "לחם ושושנים" למען צדק חברתי שבה השתתפו אמנים בני זמננו כמו יאיר גרבוז, סיגלית לנדאו מיכל נאמן, ציבי גבע, ואחרים, שהשתמשו בלחם כמטאפורה למחאה חברתית עבור צרכי הקיום הבסיסי.
בתערוכה שהתקיימה בשנת 2006 במוזיאון ישראל לחם, בקרב דתות ועדות בארץ. התערוכה כללה התיחסות נרחבת לתהליך הכנת הלחם, למנהגים הקשורים ללחם בתרבות היהודית, הנוצרית והערבית, הלחם במעגל החיים, ולחם כאשנב לחברה הישראלית.
המעונינים יוכלו לעיין בקטלוג התערוכה בגלריה טל.
בקטלוג מאמרים, עבודות אמנות, וצילומים ורשימה ביבליוגרפית הקשורים לנושא לחם. סיור וירטואלי בתערוכה
 http://www.imj.org.il/exhibitions/2006/bread/panorama.htm על הלחם, בדימויים והקשרים נוספים ניתן למצוא באתר גלריה טל lעוד www.talgallery.co.il במחיצה מיוחדת על תערוכת לחם.