איך להגיע
  מה מספרות פניה? סודות בדיוקנאות נשים
  לוח מודעות
  חנה ניר קמגושנאי
  לב רעב -תערוכה בהשראת ספורי הספר
  אוצרות מהמחסן
  גלריה טל -18 שנות פעילות
  טבע שביר- פרויקט קיימות ואיכות הסביבה
  עידו נוי -ברכות לקבלת התואר
  מפגש -תערוכת אמנות נאיבית
  ילדים זה כל הספור!
  התערוכה המוצגת קסם הנייר
  קסם הנייר
  הביקור בהתאם להנחיות משרד הבריאות
  ג'סיקה מאיר- רשמיה של אסטרונאותית
  האמנית פסלת חוה מחותן הלכה לעולמה
  שרה בנינגה מבט מעבר Looking Beyond
  יורש, אקטואלי מתמיד
  מבט מעל -תערוכת צילומים של האסטרונאוטית ג'סיקה מאיר בגלריה במרכז אקדמי רופין
  פנחס עשת -לא פסל של חומר אחד
  דן קריגר פרידה Dan Kryger Adieu
  זכרון בסלון ספורה של קהילת בקאו רומניה
  שרה בנינגה-הזמנה לשיח גלריה
  גלריה טל בערבית صالة العرض طال
  תערוכות מהעבר -רוצים להיזכר
  ציוני דרך תערוכה מאוסף הגלריה
  שירלי סיגל מכוסה וחשוף
  התחדשות אמני כפר ורדים מציגים
  ורדה יתום
  כנס מותר 2015 -הרצאת עדי גרינפלד בכנס
  קזואו אישיי, Mujo ,ציור, קליגרפיה, רישומי דיו ועוד
  דליה מאירי Paris Open Studio 2016
  דלית שלגי-לאון אור אחר, תחת שמש אחת
  מפגש עם הסופרת משוררת חמוטל בר-יוסף
  הרצאת עדי גרינפלד בכנס מותר 23
  טבע הדברים -תערוכה חדשה
  לאה גולדברג עוד חרוז אחד
  מילון וליש
  סודות בבדים ותפרים
  טל גרינפלד פלורידה
  אנחנו בסגר אנחנו בסדר-יוצרים בתקופת הקורונה
  מרסל ינקו Late DADA
  בוגרים 2020- בית ספר גורן לעיצוב ולתקשורת חזותית
  טלי זורע חרוט בנוף
  שולה ליס מסע אישי
  אפרים משה ליליין
  ישראל גרינפלד פרקטלים בצמר
  אפרים משה ליליין נשים בגלריה האוניברסיטאית אוניברסיטת תל-אביב
  תערוכת אמנים בוגרי הכפר לקראת חגיגות ה-30
  שיח נשים, ייצוג נשים באמנות ישראלית
  עודד פיינגרש דיאלוג
  אחמד כנעאן על חבל דק
  עידו נוי על גגות תל-אביב
  תערוכות לפי שנים
  מבואה
  חוה מחותן זכרונות ילדות
  אהרון גלעדי פנים אל פנים
  דוד מסר בדרכו
  דוד מסר בדרכו
  תערוכת בוגרי בצלאל תואר שני MFA
  יאן פטרי - עבודות אחרונות
  פרופ' מורדכי עומר, לזכרו
  שמואל כץ, בין מ?צ?רים מבית הזכוכית לארץ מובטחת
  מטלמורפוזיס על האמן והתערוכה
  לחם תערוכת אמני כפר ורדים
  זמן התארגנות-חלון התרעננות
  מעגלים, דליה מאירי
  ארץ ארץ נופים ואנשים מארץ ישראל של פעם
  בהשראת חנוך לוין-תערוכת הדפסים
  מיקי צדיק קורמת עור
  מטלמורפוסיס סרט ושירים בתערוכה
  שמואל כץ הלך לעולמו
  תערוכות עבר Past Exhibitions
  אוֹמְרִים יֶשְׁנָהּ אֶרֶץ...
ארץ ארץ דפי האמנים המשתתפים
אברהם נתון

אברהם נתון (נתנזון) (1906 – 1959)

אברהם נתון למד באקדמיה לאמנות בבורשט, נתון נולד ב1906 בכפר קטן, גבול אוקראינה מולדביה, (בין רוסיה לרומניה). נתון סיפר שבילדותו, ביל 5-6 היה חולה ונשאר בבית אז צייר על הקיר ואמו הייתה מספיק נבונה , לא כעסה אלא עודדה אותו להמשיך לצייר. המשפחה שלו שמנה 9 אחים ואחות אחת שנשארה רוסיה. עם הרוב אבד הקשרנתון נולד בהמשך דרכו למד באקדמיה לאמנויות בבוקרסט. עלה ארצה בעליה בלתי לגלית ב1935. הוא נישא לאשתו שהכיר כבר בחו"ל והיגיע לארץ ב1935. הוא עבד בכבישים, בחצץ למשל כביש צמח, וכל עבודה מזדמנת אחרת. אחר כך  עברו לרעננה שם מצא נתון עבודה בבית דפוס להדפסים, ליתוגרפיות. גם במהלך תקופה קשה של עבודות מזדמנות הוא צייר כל הזמן, לא היו לו בדים ולכן צייר משני הצדדים. בהמשך התקבל נתון כמורה בבית ספר ברמת גן כמורה לציור, מאז לימד ציור כל שנותיו בשני בתי ספר בגבעתיים. יאיר גרבוז היה תלמידו של נתון וכתב עליו בספריו. נתון צייר נופי ארץ ישראל, פורטרטים, רישומים. המעבר לאבסטרקט היה טבעי אחרי פאריז, הוא קרה לזה "קומפוזיציה", וזה נראה לה טבעי. נתון היה אחד האמנים המשמעותיים והבולטים  בקבוצת "אופקים חדשים"[1] אשר הטביעה חותם על המשך האמנות הישראלית. נתון היה דמות ציבורית, מעורב בשיח האינטלקטואלי בתל-אביב, האמין ב"שילוב בין זרמים מתקדמים באמנות וחלוציות היה בעיניו טבעי ומובן מאליו" בתחילת דרכו האמנותית היו יוריו בסגנון פוסט –אימפרסיוניסטי בסולם צבעים שקט שממנו בלט כתם צבע עז יותר, כתום או אדום. ב1951 שהה בפריס שם החלה השתחררות מאלמנטים פיגורטיביים בציוריו שהפכו לכתמי צבע  מצורות טבע לצורות גיאומטריות.  בתקופה שהיגיע לשיא מבחינה אמנותית, נתגלו סימני מחלתו, בהיותו בן 53 נפטר ממחלת הסטן.תערוכה רטרוספקטיבית מיצירתו נערכה בבית דיזנגוף (1952), בבצלאל בי-ם ובמוזיאון לאמנות חדישה בחיפה. בימים אלו יוצא ספר ומתוכננת תערוכה במוזיאון תל-אביב.
"כוח המשיכה של העבר ככוח המשיכה של האדמה. דרושים עצמת העזה, רצון מודע, ידע ושקידה, ככדי להשתחרר ממנו. אך זה כדאי. כי מי שחי היום עם העבר, איננו חי את ההווה ואיננו שייך לעבר. צעדו של האדם יכון תמיד קדימה ועיניו בפניו ולא בערפו..."  מדברי נתון


[1] קבוצת "אפקים חדשים" נוסדה ב1948 אחרי מחלוקת בין "אגודת נצירים" לקבוצת ראמנים בהובלת י. זריצקי. הסכסוך היה בהקשר לתצוגת אמנים ישראלים בביאנה בונציה אולם למעשה הקרע היה בעצם על נושא אידיאולוגי בנושא התיחסות ל"אמנות לשמה" אמנות אוניברסלית ובמיוחד פניה אל האבסטרקט.